Maciej Kuźmiński/ Kaj Dzias / Spektakl warsztatowy
Maciej Kuźmiński /Jakub Margosiak i Anna Mikuła
/ Uczestnicy warsztatów CSM
15 października 2016, godz. 19:00
Bilet wstępu: 5zł - tylko na pierwsze dwa spektakle
kup bilety ON-LINE
Spektakl Macieja Kuźmińskiego Ten w pełni improwizowany spektakl łączy ruch, dźwięk, oświetlenie, tekst, kontekst, oraz atmosferę w tworzony ad-hoc spektakl. W obliczu braku struktury wykonawca, próbując utrzymać przy życiu swoje długie solo, zmierzyć się musi z kompozycyjnym wyzwaniem, co uwidocznia jego mocne i słabe strony. Tematem staje się sam proces twórczy, co pozwala na postawienie swojego rodzaju zwierciadła dla oczekiwań widza w stosunku do formy spektaklu tańca w ogóle. Fot. Ludovic Des Cognets Stworzony bez budżetu, nie posiadający rejestracji wideo ani powtarzalnej struktury spektakl, podnosi kwestie dotyczące produkcji i produktu. Zmieniając "Macieja Kuźmińskiego w rodzaj niekończącej się próby otwartej, artysta kwestionuje ideę instnienia zamkniętego dzieła.
Fot. Maciek Rukasz
Skromna, ale naprawdę wciągająca produkcja, sięgająca głęboko do artystycznych doświadczeń twórcy - Andrzej Z. Kowalczyk, Kurier Lubelski
Fot. Bytomski Urząd Miasta Maciej Kuźmiński Tancerz, choreograf i pedagog działający niezależnie od 2007 roku w kraju i za granicą. Od września br. Kierownik Artystyczny Teatru Tańca Caro w Siedlcach. Znany magazyn Dance Tabs opisał spektakl "Room 40" Kuźmińskiego jako "doskonale łączący piękno i koncept", co trafnie określa styl choreografa. Jego prace, formalnie odważne i operujące osadzonym, dynamicznym ruchem, pokazywane były od 2013 r. ponad 50 razy w 10 krajach. Twórca został również laureatem znaczących nagród za choreografię, w tym Nagrody Publiczności na Polskiej Platformie Tańca 2014, czy II-giej Nagrody i nagrody Scapino Production na Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Hannowerze. Kuźmiński ukończył z wyróżnieniem studia BA Dance Theatre, oraz MA Choreography na prestiżowym konserwatorium Trinity Laban w Londynie. |
... |
Spektakl Jakuba Margosiaka i Anny Mikuły KAJ Dzias Podobno u Romów ciągle gra muzyka nawet wtedy, gdy nie ma co jeść, dlatego że życie wtedy staje się znośniejsze. Spektakl teatru i tańca. Od czarów, obrzędów, muzyki, pieśni, tańca, podróży, po oszustwa, kradzieże i prześladowania. Opowieść z różnych perspektyw. Trochę magiczna i zarazem dobitnie dosłowna. O Cyganach? O ludziach? Zapraszamy na spotkanie z dziwakami, obcymi, artystami... Chcemy zrozumieć coś o sobie patrząc na innych.
Jakub Margosiak Absolwent I LO im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie (gdzie założył swój pierwszy zespół - Teatr Mamrocząc odnoszący sukcesy na ogólnopolskich festiwalach teatrów młodzieżowych). Obecnie student V roku Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie oraz wolny słuchacz na Wydziale Teatru Tańca PWST w Bytomiu. Jako student PWST podsumował swoją edukację spektaklem dyplomowym Na L... w reż. Aleksandry Koniecznej. Występował też w spektaklach Si C'etait ma rue reż. Pauliny Almeida, Dawida Zakowskiego (Teatr La Pailette - Francja),Collective Jumps chor. Isabelle Schad (Art Station Foundation - Poznań), As We Lay Dying stworzonym przez The Bruce High Quality Foundation (BHQF) w ramach benefitu FADA: House of Madness (WatermillCenter - Nowy Jork) oraz tworzył własne projekty artystyczne: Pomieszczenie zmysłów oraz Prywata konceptualna. Ponadto brał udział w International Summer Program organizowanym przez Roberta Wilsona, w Watermill Center w Nowym Jorku, prowadził warsztaty i wygłaszał prelekcje podczas International Dance Symposium “Dancing in the Body of Nature” organizowanym przez International Dance Committee of the International Theatre Institute w ramach 35th ITI World Congress w Manaus w Brazylii. Jako członek International Dance Comittee, ma możliwość wyboru międzynarodowej sławy artysty, który stworzy przesłania na Międzynarodowy Dzień Tańca. Jest również asystentem u prof. Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej z przedmiotu „Techniki taneczne” oraz stypendystą Rektora PWST w Krakowie. Z Tarnowem związany jest poprzez udział w spektaklu On silence w choreografii Hege Haagenrud i Iwony Pasińskiej w Centrum Sztuki Mościce, a także zdobytą Nagrodą Główną i Nagrodą Jury na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca Scena Otwarta w konkursie Make Move za choreografię Prywata konceptualna. Anna Mikuła Pochodzi z Tarnowa, gdzie ropoczęła swoją edukację taneczną w Zespole Tańca Nowoczesnego DSA pod kierownictwem Teresy Lamot oraz Ognisku Baletowym prowadzonym przez Adama Kawę i Edytę Korus. Dwukrotnie wzięła udział w projekcie Sceny Otwartej - tańczyła w spektaklu Głębia w choreografii Marty Pietruszki. Od 2012 roku studentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Asystent choreografa oraz tancerka w spektaklu dyplomowym Out Cry w reż. i choreografii Edana Gorlickiego. AKtorka w spektaklu dyplomowym Wiele hałasu o nic w reż. Briana Michaelsa. Tancerka w spektaklach:Podziemne Słońca i Czytanka Performatywne w Teatrze Tańca i Ruchu ROZBARK w Bytomiu (reż. i chor. Anna Piotrowska),Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę (chor. Jacek Łumiński), I have a dream w Gliwickim Teatrze Muzycznym (chor. Roger Lybeck, Jan Åström), Metro (chor. Paweł Zaufał), Speed dates show w choreografii i reżyserii absolwentów PWST, nagrodzonym na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych w Ostrowie Wielkopolskim. Współtworzyła spektakl After glow we współpracy z The School for the Arts of Dance, Kibbutzim College of Education Technology and Arts w Tel-Avivie oraz międzynarodowy spektakl Much Ado About Nothing w reż. Briana Michaelsa podczas Folkwang Shakespeare Festival w Essen, pracując z grupami aktorów z Republiki Południowej Afryki, Australii i Niemiec. Współpracowała z Galerią Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach w projekcie Do sztuki gotowi start oraz z Maciejem Kuźmińskim przy tworzeniu spektaklu Róźnica i powtórzenie. Aktorka w misterium scenicznym Ich gehe und suchew Krakowskiej Operze Kameralnej w reż. Wacława Jankowskiego. Laureatka konkursu Artists in residence organizowanego przez Stalker Teatro-officine CAOS w Turynie- odbyła tam rezydencję artystyczną tworząc spektakl Three days of snow - extended wraz z Dariuszem Nowakiem i Kamilem Pilarskim. Finalistka w konkursie SzólóDuó Nemzetközi Tánc Fesztivál 2015 w Budapeszcie, podczas którego prezentowała duet Three days of snow. Ta sama praca zdobyła dwie nagrody: Joanny Leśnierowskiej i Eryka Makohona w ramach konkursu 3...2...1 TANIEC w Krakowskim Centrum Choreograficznym, a także nagrodę jurorską podczas konkursu Sense of Move w Centrum Sztuki Mościce. Finalistka międzynarodowego konkursu Eurovision Young Dancers organizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2013 roku. Otrzymała stypendium rektora PWST za osiągnięcia artystyczne w latach 2013/2014 i 2014/2015, a także stypensium programu Erasmus+ na odbycie stażu artystycznego w Faido Dance Company w Amsterdamie w 2017 roku. Współpracuje z Maciejem Kuźmińskim jako tancerka w spektaklu Room 40 oraz tworząc nowy spektakl przy Teatrze Tańca Caro w Siedlcach. |
Spektakl warsztatowy "Usłyszeć taniec" w ramach programu TERAPIA TAŃCEM
/wstęp wolny/
Po dwóch występach w ramach Sceny Offowej, zapraszamy na bezpłatny spektakl, będzie podsumowaniem warsztatów dla osób niesłyszących i niedosłyszących organizowanych w ramach projektu Terapia tańcem. Warsztaty ruchu przeprowadzone będą pod okiem wykwalifikowanych tancerzy i pedagogów a zadanie będzie skierowane do uczniów i wychowanków szkół i ośrodków dla osób głuchych w regionie tarnowskim. Warsztaty, oprócz edukacyjnego i rozwojowego charakteru dla uczestników, mają za zadanie promocję Sceny Otwartej, jako projektu nastawionego również na osoby niepełnosprawne, a tańczące.
Po spektaklu: Spotkanie z artystami w foyer.
BILETY: